Andere manier van inloggen Company.info
Wat gaat er gebeuren?
Sinds het begin hebben wij Company.info kunnen benaderen op basis van gemeenschappelijk IP-adres. Iedereen die informatie wilde bekijken kon dat vanuit de werkplek zonder verder aan te melden doen. Een account was alleen nodig wanneer je wilde bestellen of wanneer je gebruik wilde maken van verschillende andere mogelijkheden van Company.info.
Dat gaat veranderen.
Waarom dan?
Om meerdere redenen heeft Company.info besloten dat dit stopt. De nieuwe manier van inloggen zal gebaseerd zijn op Single Sign On (SSO): op basis van je CROP-account heb je ook toegang tot Company.info.
Een voordeel van de nieuwe manier van benaderen is dat je niet meer afhankelijk bent van de werkplek van CROP. Wil je een keer snel wat nagaan, dan kan dat in principe via elke browser en je CROP-account (let wel op de veilige verbinding uiteraard!).
Wat verandert er dan?
Zoals aangegeven in principe alleen de manier van benaderen. Wel is het zo dat je in het verleden ‘anoniem’ kon aanmelden, maar nu (via de SSO) op je persoonlijke account wordt aangemeld.
Je bestaande account (en instellingen) blijft intact. Had je nog geen account, dan wordt er nu een account voor je aangemaakt.
Ook via de widget in SecureLogin kom je op de nieuwe aanmeldpagina uit.
Per wanneer verandert dat dan?
Deze nieuwe manier van inloggen is ingegaan op 25 juni 2024.
En hoe moet dat dan?
Daarvoor hebben we een korte instructie met plaatjes gemaakt die je op de volgende pagina vindt.
Wat als ik nog vragen heb?
Als het gaat om het bestellen kun je contact opnemen met Hanne Veldman of Henk Rompelman. Overige vragen stel je via helpdesk@crop.nl.
Instructie inloggen Company.info via SSO
- Voer je mailadres in en klik op ‘Verder’.
- Klik vervolgens op de knop ‘CROP RA SSO’
In principe word je vervolgens automatisch ingelogd. Mocht dat niet gebeuren dan:
- Log in met het CROP-account zoals je gewend bent. Gebruik je CROP e-mailadres en het wachtwoord waarmee je ook inlogt in je werkplek.
- Het kan zijn dat je de eerste keer een scherm krijgt om je account te ‘vullen’